Niet tevreden over de hulp bij Prinsen Psychologie? Dat betreuren we ten zeerste en willen dit altijd voorkomen. Helaas is dit niet altijd mogelijk, en komt het voor dat iemand ontevreden is. Gelukkig hebben de afgelopen 16 jaar uitgewezen dat dit minimaal voorkomt en zijn we er samen altijd goed uitgekomen.
Als je naar een psycholoog gaat, dan is dat voor veel mensen een hele stap. Het vertellen over jezelf, de zaken die spelen, je raken en je hinderen. Persoonlijke zaken, die soms andere mensen helemaal niet weten. Om dat te delen is er vertrouwen en veiligheid nodig. Tijdens de hulp krijg je misschien wel opdrachten of krijg je feedback die je misschien raakt. Het gaat steeds om een goede afstemming en ruimte mogen ervaren om te vertellen en te ontvangen.
Als je in dat proces merkt dat de psycholoog iets niet goed doet, dan is het belangrijk dat je dit aankunt en ook durft te geven. We hopen dat we er dan samen over kunnen praten en een oplossing kunnen bedenken. Dit is dan ook vaak de eerste stap: samen stilstaan over hetgeen er in de onderlinge relatie niet goed verloopt.
Prinsen Psychologie is lid van de LVVP https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/en daarmee aangesloten op de klachten- en geschillenregeling van de LVVP (zie ook bij 'kwaliteitsstatuut'). Dat betekent dat cliënten van Prinsen Psychologie een appèl kunnen doen op een LVVP-klachtenfunctionaris en zich kunnen wenden tot de ´Geschillencommissie vrijgevestigde ggz-praktijken´ in Den Haag.
Als je hulp wilt bij het indienen van een klacht:
Hulp bij het indienen van een klacht
Wilt u hulp bij het indienen van uw klacht ? U kunt dan contact opnemen met:
- de Zorglijn van patiëntenfederatie NPCF via telefoon 030 29 16 777 of via:
- een regionale zorgbelangorganisatie via telefoon 0900 - 243 70 70 (€ 0,10 per minuut)
Meer informatie over het indienen van klachten vindt u op KiesBeter.nl.
"laten we er vooral samen uitkomen"